L’Art Teràpia permet l’accés a una realitat que va més enllà de l’aparença i de les convencions, revelant el món inconscient de les emocions. El treball, en forma de tallers pràctics, requereix una actitud de posar-se en joc, d’experimentar a través del llenguatge artístic i de retrobar-se amb experiències viscudes. Aquest treball d’auto reconeixement, facilita una major comprensió del món emocional i ajuda a establir els vincles interpersonals. Vincles que han d’estar enriquits per l’aprenentatge i el coneixement dels nostres límits i de les nostres possibilitats.

PERFIL DE LES FORMADORES

Cris Pink ha realitzat estudis universitaris d’art i disseny a Alemanya. Co fundadora de “Blau Escola de Disseny” a Palma de Mallorca. Ha desenvolupat la seva activitat docent a les universitats del Caire (Egipte) i la UIB a Palma de Mallorca. Després de formar-se en Artteràpia a Pescara (Itàlia), n’ha dirigit cursos a Mallorca, Egipte, Itàlia i França. Com a artista a compta amb exposicions nacionals i internacionals de pintura.

Luisa Cáceres és Psicòloga i Psicoanalista. Ha desenvolupat la seva activitat professional en consulta privada i com a docent a Mallorca, Menorca i Sevilla. Membre de l’Associació Balear de Salut Mental i de l’Associació Espanyola de Neuropsiquiatria. Coautora de “Conceptos freudianos” (Síntesi 2005) i de ”Nadie sabe lo que puede un cuerpo. Variaciones sobre el cuerpo y sus destinos” (Talasa, 2005)

FUNCIONAMENT La durada del taller serà d’un trimestre en tres sessions. Les sessions tindran lloc en dos dies consecutius cada mes (divendres de 17-21hs i dissabte de 10-14hs). Això és necessari per poder treballar els tallers pràctics i l’anàlisi teòrica, sumat a la reflexió i els dubtes que sorgeixin. De mes en mes s’encarregarà una tasca, que mantindrà el vincle amb els tallers.

PROGRAMA:

• Les cares de la identitat La part teòrica tractarà sobre com es forma la identitat, les seves etapes i com s’estableixen les identificacions i els vincles.
  • Transformació de la por a saber Fòbies, de quina forma apareixen i com tractar-les.
  • De l’exterior a l’interior De quina manera ens relacionem amb els altres. Agressivitat, independència, autonomia
  • La importància dels límits Del capritx al desig
  • Maneig de la ràbia Odi i amor. De l’agressivitat, a la violència
  • Elaboració del dol Elaboració dels comiats

INSCRIPCIONS

No hi ha places disponibles per aquest curs

Preu del trimestre: 120 euros.

DATES

Sessió 1: Divendres 26 i dissabte 27 setembre

Sessió 2: Divendres 24 i dissabte 25 d’octubre

Sessió 3: Divendres 21 i dissabte 22 de novembre