A Nau Escola estem molt contents d’acollir la formació “Acompanyar els afectes i les sexualitats“, que porta a Mallorca des de Barcelona Quars i que facilitarà na Júlia Sánchez Andreo.

LLOC: NAU Escola
DATES: 26 i 27 de setembre
DURADA: 10 hores
HORARI: 9.30h a 14.30h
APORTACIÓ: 110€
INFORMACIÓ: 619.15.24.53 / quatrecases.gina@gmail.com
INSCRIPCIONS: a través d’aquest formulari

L A   C I R A N D A  va néixer el 2009 i enguany ja fa 10 anys!

“Desitjo que  LA  CIRANDA  t’acompanyi en la vivència dels teus canvis vitals, de la teva sexualitat, de les teves emocions i relacions. Estic a la teva disposició.”

Júlia Sánchez Andreo, La Floresta, 2009.

PRESENTACIÓ:

Des de La Ciranda, l’Associació 9 Món i la cooperativa Migjorn us presentem la Maleta Pedagògica: Celebrem la Sexualitat.

Considerem l’acompanyament dels afectes i les sexualitats com un dret fonamental d’infants i joves, tal com reconeixen els Drets Sexuals i Reproductius reconeguts el 1995 a Beijing.

Treballem perquè els infants i joves tinguin experiències educatives significatives i de qualitat que enriqueixin i promocionin la salut, el respecte i el benestar a la seva vida sexo-afectiva. Igualment, volem que els professionals que els acompanyeu tingueu propostes adaptades a cada edat, experiències formatives i recursos especialitzats, per poder donar-los les respostes i ensenyances que necessitin en cada etapa. També oferim a les famílies materials, xerrades i trobades per facilitar-vos l’acompanyament sexo afectiu des de casa.

Ens basem en els principis de la Igualtat d’Oportunitats, la Coeducació i el respecte a la Diversitat. Seguim les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salu i les Nacions Unides per oferir informació i Educació Sexual i Afectiva Integral en totes les etapes escolars, sent pioneres en la creació de recursos pedagògics especialitzats en l’Educació Primària.

Incloem els criteris de qualitat educativa proposats per l’Estratègia per a la Salut Sexual i Reproductiva (ESSIR) de l’Ajuntament de Barcelona.

REFERENTS:

La casa de naixements Migjorn (2001), cooperativa de l’Economia Social, especialitzada en l’acompanyament respectuós del part i el naixement, va iniciar tallers d’educació sexual arrel del seu 10è aniversari, entre el 2011 i el 2017.

La metgessa i ginecòloga Montserrat Catalán, co-fundadora de la casa de naixements Migjorn, va ser la impulsora dels tallers, en col·laboració amb diverses professionals, com Pilar Calçada (professora de secundària) i Esther Prim (titellaire i artesana).

El 2017, la sociòloga i mestra Júlia Sánchez, fundadora de La Ciranda (2009), va rebre el traspàs de l’experiència prèvia i va sistematitzar i ampliar la proposta fins a crear la Maleta de Recursos Pedagògics: “Celebrem la Sexualitat”.

L’associació 9 Món, acompanyant Migjorn (creada el 2017) funciona com a plataforma i espai de trobada de les diverses professionals vinculades al projecte. El programa ja ha arribat a més de 1.000 persones beneficiàries des d’aleshores.

Al 2019, Júlia Sánchez ha estat assessora del programa Coeduca’t, en col·laboració amb l’Associació de Drets Sexuals i Reproductius de Catalunya. Actualment, ofereix 30 hores de formació pel professorat, reconegudes pel Departament d’Educació a través del CAIEV.

Actualment el projecte compta també amb la col·laboració de Verònica Ramilo (treballadora social i sexòloga) i Natacha Fabregat (psicòloga sanitària).

PROGRAMA:

Els objectius de la formació són els següents:

• Reconèixer les necessitats sexo-afectives en cada etapa madurativa.
  • Reflexionar i aprofundir en els conceptes i casos pràctics per acompanyar les 5 temàtiques que vertebren la proposta d’intervenció a les escoles i les cases:
    1. Concepció, part i naixement.
    2. Coneixement del cos i canvis vitals, acompanyament de la pubertat.
    3. Afectes, plaer, consentiment, desig i límits. Prevenció abusos.
    4. Diversitats afectives i sexuals, prevenció de discriminacions.
    5. Bontracte, coeducació, educació emocional i drets sexuals i reproductius.
  • Podreu compartir dubtes sobre situacions i inquietuds específiques.
  • Presentarem els materials pedagògics de la Maleta de Recursos Pedagògics i mostrarem la dinamització d’alguns d’ells.
  • Podreu consultar i adquirir la Guia Didàctica, alguns dels materials especialitzats i consultar les referències bibliogràfiques.