Un dia gris, fred i plujós sembla que no tingui cap atractiu ni un. El nostre bosquet roman silenciós, el pati es manté esperant a que algú vulgui sortir a jugar amb les bicicletes, les cordes o les caixes. Però cap infant sembla tenir ganes d’endinsar-se dins aquest dia fosc.

Tota l’activitat de l’escola es centra en els ambients interiors que es mantenen càlids amb la presència dels menuts, amb les seves respiracions i l’energia que desprenen.

De cop l’ambient d’Art s’obre i na Mar, la nostra companya ens fa una proposta d’allò més intrigant… i si pintam la pluja?

CIMG7039

Aquesta pregunta ens va fer qüestionar-nos alguns aspectes… com pintaríem la pluja? de quin color són les gotes de pluja? Com les plasmaríem? I quins materials podríem utilitzar?

En un moment donat na Mar ens mostra un paper molt especial. No és ni blanc, ni negre. Ni vermell, ni blau, ni groc, ni verd ni de cap color que coneguem! Simplement no té color! És transparent!

-“Com l’aigua!”

-“I com les gotes de pluja també!”

Ja tenim un material que els sembla adient per a realitzar aquesta tasca gairebé impossible! Ara només falten alguns detalls… Quins colors us venen al cap en un dia com avui? , ens demana na Mar. Gris, blanc, blau… els nostres petits nautes sembla que ho tenguin molt clar. Així que entre tots preparam allò que ens cal. Pintura blava, pintura blanca, pinzells, plats, aigua… ja estam llestos!

CIMG7037

Com podeu apreciar els nostres artistes tenen molt clar com plasmar quelcom tan abstracte com pot ser un aspecte meteorològic.

A través de l’experimentació amb els materials, les mescles de les pintures, la utilització dels pinzells ,  de les mans… a poc a poc es comencen  a veure els resultats… i no n’hi ha cap d’igual! I és que les percepcions de cadascun de nosaltres poden ser completament diferents les unes de les altres. I és aquí on resideix la bellesa i la riquesa que podem veure i viure a través d’aquestes sessions d’art.

CIMG7040

Cada obra, cada producció… porta intrínseca tota una sèrie de significats que cada infant  aporta a través dels traços, els colors i les textures amb els quals expressen  allò que els inspira cada segon, cada pregunta, cada reflexió… Aquesta motxilla personal que porten carregada d’experiències i vivències i que a través de l’art poden revisar, cuidar i valorar.

Escoltem-los i donem-los la possibilitat d’expressar-se, de compartir i de somiar amb nosaltres…!

Ho agrairan i ho agraireu!