Ens il·lusiona molt informar-vos que NAU, Formació per a l’Educació Activa i Creativa portarà a Mallorca el que per a nosaltres és una formació cabdal en l’Educació Activa. Es tracta del programa formatiu del CRAEV (Centre de Recerca i Assessorament d’Educació Viva).

Aquest curs que hem titulat  «Educar des del Respecte» està dirigit tan a mestres com a pares i mares que desitgin apropar-se o conéixer més sobre aquesta manera de fer, d’estar i d’acompanyar als infants.

El curs consta de tres mòduls que s’han concentrat en tres caps de setmana, els mesos de desembre de 2014 i juny i setembre de 2015.

PRESENTACIÓ:
En general, el debat social sobre l’educació acostuma a centrar-se al voltant d’allò que suposadament necessita la societat, és a dir, els adults, i que l’escola per tant ha de proporcionar: més nivell acadèmic, més hores d’aquesta o aquella assignatura, més ensenyament públic o privat, més religió o més ètica, … En canvi, poques vegades partim del que necessita realment la infància.
Oblidem, o posem en un segon terme, que els nens i nenes tenen una naturalesa pròpia i unes necessitats vitals que cal respectar i tenir-ne cura per tal que puguin créixer amb equilibri i benestar. (text extret de www.educacionviva.com)
L’educació viva no és cap mètode pedagògic, sinó bàsicament una actitut d’acompanyar i tenir cura de les necessitats vitals dels infants. Aquest curs està destinat a compartir les bases d’aqueta mirada envers la infància i els processos de vida.

PROGRAMA:

MÒDUL 1. 27 i 28 de desembre de 2014

LES BASES DE L’EDUCACIÓ VIVA
L’educació viva no és cap mètode pedagògic, sinó bàsicament una actitud d’acompanyar i tenir cura de les necessitats vitals dels infants.
El primer bloc del curs està destinat a compartir les bases d’aquesta mirada envers la infància i els processos de vida.
Fonaments de l’educació viva
  • Bases psicopedagògiques i socials de l’educació viva
  • Etapes del desenvolupament infantil
  • L’acompanyament de l’adult
L’actitud de l’educador/a
  • Presència, escolta i cultiu de la percepció
  • Intervencions que enforteixen
  • Límits i conflictes
  • L’actitud amorosa i l’acompanyamentemocional
La relació amb les famílies
  • L’enfocament sistèmic
  • Els ordres de l’amor en les relacions
  • L’acompanyament al creixement de les famílies

MÒDUL 2. 5 i 6 de Setembre de 2015

ELS AMBIENTS
Les activitats en un entorn educatiu viu es poden classificar en funció de dos eixos amb extrems que van des de l’activitat espontània a l’activitat programada per una banda, i des de l’activitat autònoma a l’activitat mediada per l’adult, per una altra.
L’aprenentatge autònom i vivencial als ambients a través de l’experiència amb materials concrets il’aprenentatge amb l’acompanyament de l’adultsón els eixos del segon bloc del curs.
L’aprenentatge autònom i vivencial als ambients
  • Organització dels espais en un entorn d’educació viva
  • Ambient, recursos i materials de matemàtiques
  • Modalitat d’activitats en una escola viva
  • Ambient, recursos i materials de lectura i escriptura
  • L’aprenentatge actiu i vivencial durant les activitats amb intervenció de l’adult
  • Objectius, actitud i comunicació dels adults durant l’acompanyament.
  • Tallers, activitats de gestió col·lectiva, reunions, contes, projectes, etc.

MÒDUL 3. Dates per definir

PROCESSOS CREATIUS
La creativitat i l’expressió són una manifestació intrínseca a la vida. La capacitat creativa és el fruit de la vivència autònoma, i l’expressivitat a través de diferents llenguatges (corporal, musical, lingüístic, plàstic, etc.) és el resultat del ser.
L’últim bloc del curs està destinat a aprofundir sobre com tenir cura de l’ambient i de les actituds per tal de permetre que aflorin aquestes capacitats innates. Durant aquesta darrera part del curs els participants podran també compartir les seves investigacions personals o col·lectives.
Creativitat i expressió
  • Processos creatius
  • Llenguatges i modes d’expressió
Jocs i materials
  • Sentit i evolució del joc
  • Tipus i evolució en l’ús dels materials

PERFIL DEL FORMADOR:
Jordi Mateu Zorita és mestre de primària des de 1990, psicomotricista i graduat en psicolingüística, ha treballat a diferents escoles de diferents països amb nens i nenes de diverses edats.
És membre coordinador del CRAEV (Centre De Recerca i Assessorament d’ Educació Viva), membre fundador de la XELL, una xarxa d’escoles d’educació activa i vivencial i ha participat en el reconegut documental La educación prohibida.
Des de fa 11 anys es dedica també a la formació del professorat i a l’assessorament de centres, primer com assessor del Departament d’Educació i actualment a nivell privat. És pare d’un nen d’11 anys, una nena de 2 anys i un petit de mesos.

HORARI:
Dissabtes de 9 a 14 i de 16 a 20.30h i diumenges de 9 a 14h
LLOC:
Sala de formació de NAU Escola.
PREU:
100 € per mòdul (90 € per a famílies Nau).
A aquelles persones que hagin assistit als dos primers mòduls se’ls aplicarà un descompte de 30 € en el pagament del darrer mòdul.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ MÒDUL 2, ELS AMBIENTS. 5 i 6 de setembre de 2015:

Error: Formulario de contacto no encontrado.