Amb aquesta entrada tractarem d’obrir una finestreta a la vida de l’escola per mostrar-vos amb imatges com és una jornada lectiva a Nau per a els infants de l’etapa d’educació infantil.

ENTRADA RELAXADA 9-9.30 h

L’arribada a l’escola és un moment prou important i el cuidam com a tal.

El fet que l’entrada sigui relaxada permet als mestres tenir un marge de temps dedicat a acollir als infants i a les seves famílies i un espai on poder compartir informació. Si un infant no ha dormit bé aquell dia, si està trist perquè ha perdut la seva joguina preferida, o si està molt content perquè aquell dia anirà a dinar a casa d’un amic… és important conèixer tot això per tal d’acompanyar a l’infant de la forma més adequada.

D’altra banda permet que cada família disposi del temps que necessiti per acomiadar-se i iniciar la jornada a l’escola amb calma.

ASSEMBLEA D’INICI 9.30-10 h

Les assemblees d’inici són un dels moments més importants del dia per diversos motius. D’una banda és un espai de trobada del grup i amb el seu adult de referència. Un moment per enfortir vincles i per cultivar el sentiment de pertinença.

D’altra banda és el moment en què els adults presenten les activitats preparades per al dia i els infants decideixen si volen participar en algun dels tallers o per contra prefereixen dedicar el seu temps a l’activitat autònoma als ambients preparats.

TALLERS / ACTIVITAT AUTÒNOMA. 10 – 11 h

Després de l’assemblea comença el moment de tallers i els infants que així ho hagin decidit inicien l’exploració autònoma als ambients preparats.

La tasca d’observació dels acompanyants és important a l’hora de programar els tallers, ja que aquests són una oportunitat per cobrir les necessitats dels infants i d’acompanyar els seus interessos.

La temàtica dels tallers és ben variada: tallers on el protagonista és el món sensorial, d’altres on es treballa la intel·ligència lingüística, la matemàtica, la naturalista… tallers d’art, de música, de cuina… tot des d’una mirada transversal i interdisciplinària.

BERENAR / ACTIVITAT AUTÒNOMA. 11 – 12 h

A les 11, una vegada acaben els tallers, la majoria dels infants ja tenen gana i es disposen a berenar. Si el temps acompanya, gaudim de berenar al sol, alguns infants ho fan en parella o en petit grup, d’altres es van reunint a rotllanes més grans que es formen de manera espontània i també hi ha qui prefereix estar aquesta estona en solitud.

És un moment que ens regala precioses imatges de complicitat i berenars compartits.

Una vegada van acabant de berenar es reactiva el joc. Els infants poden desenvolupar un joc més motriu als espais exteriors o dirigir-se als espais interiors que a poc a poc es tornen a obrir.

ACTIVITAT AUTÒNOMA. 12 – 13 h

A les 12 tots els ambients d’infantil es troben oberts i preparats per a rebre als infants. Són ells qui, des de la connexió amb les seves necessitats, decideixen a quina activitat dedicar el seu temps.

A l’espai de joc simbòlic, al de construccions, al de llenguatges, al laboratori d’art o al nostre estimat bosquet… Els acompanyants estan ben presents per acompanyar als infants en els seus interessos, oferir-los propostes o presentar materials per tal de fer d’aquest un moment ric en experiències.

13.00 – 13.30 ASSEMBLEA DE TANCAMENT
Ja s’apropa el final de la jornada i infants i adults ens trobam per celebrar una assemblea de tancament. Cada una d’elles és única i compleix moltes funcions: retrobar-nos després del dia per explicar-nos com ens ha anat, contar un conte, cantar una cançó, compartir anècdotes i potser parlar d’algun malestar o conflicte que hagi sorgit durant el matí.

13.30 – 14.00 SORTIDA RELAXADA
Després d’aquesta assemblea, cap a les 13.30, les famílies ja comencen a arribar i fins a les 14.00 disposen de 30 minuts per compartir l’espai amb els infants, parlar amb els acompanyants sobre com han passat el dia el seu petit, compartir converses amb altres pares, mares o padrins… i poc a poc marxar a casa a descansar.