OBJECTIUS

– Experimentar amb un mateix.
– Dissenyar espais educatius.
– Compartir experiències, inquietuds i pors.
– Descobrir un nou paradigma educatiu.
– Vivenciar els nostres propis límits.
– Aprofundir en l’acompanyament respectuós dels processos educatius.
– Conèixer les característiques de les diferents etapes evolutives.
– Crear noves eines i tècniques de comunicació entre l’equip.

METODOLOGIA

L’ésser humà aprèn per l’experiència i per l’experimentació constant amb la vida. Com a animal racional que és, de l’experiència reflexiona i extreu teories que generalitzen les experiències de vida.

Aquesta formació és principalment vivencial, pràctica i experiencial. A través de l’exploració de materials, dinàmiques, jocs… construirem un discurs de reflexió que ens ajudi a comprendre la teoria i investigar en la documentació ja escrita pels teòrics de l’educació.

DIRIGIT A:

Professionals de l’educació (una mirada cap a un nou paradigma educatiu). Es tracta d’un procés personal i vivencial, però abordarem temes d’interès específic a les etapes d’infantil i primària.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS:

Mitjançant entrevista prèvia concertada a través del formulari de contacte del web de la formació.
Places limitades.

PROGRAMA:

– Canvi de mirada. Etapes del desenvolupament – Neurociència.
– Acompanyament respectuós.
– Necessitat-Sentiment-Emoció.
– Disseny d’espais i estètica I.
– Normes, límits, plors, rebequeries i contenció.
– Claustre i Comunicació No violenta, cohesió de grup.
– Mirada sistèmica – holística.
– Programació – Avaluació – Currículum.
– Joc i Materials.
– Famílies i projectes, pors.

PONENTS:

Ainhoa Ansoleaga: Incansable consumidora de coneixements i documentals. Munta espais on passen coses, i quan passen coses la gent es mou, i quan la gent es mou ella els acompanya. Ah!, i és pedagoga. Consagrada a la comunicació amb famílies comparteix tardes de tertúlia, te i ganxet a Espais Familiars. És la part pedagògica de “Ludoteca de Jardí” i juga amb professionals de l’educació a què es descobreixin a si mateixos de manera conscient i coherent. Madrilenya bromista, per fi establerta a Mallorca després de recórrer mig món, sorprèn amb dinàmiques improvisades segons la situació. Li tornen boig els gerds, els gelats i investiga constant la idiosincràsia de les emocions humanes.

Jana Suau: Mallorquina somiadora de projectes i organitzadora d’esdeveniments educatius; coordina l’escola infantil “EI Els Molins” de Sencelles amb entusiasme i alegria. Compagina el seu treball inspirant a altres professionals i acompanyant-los en els seus processos de canvi. Apassionada de la formació continuada s’ha experimentat en diverses pedagogies i metodologies, adquirint un gran bagatge de coneixements. En els últims anys ha viatjat per conèixer en primera persona diferents escoles i projectes. S’identifica amb una educació respectuosa, no directiva i creativa. Li encanta estar submergida en el mar i no ha provat mai la carn ni el peix.

PREU:

130 € mes (no és possible realitzar la formació mesos solts). Matrícula: 50 € (si la inscripció es realitza abans del 31 de juliol, la matrícula serà gratuïta i els 50 € es descomptaran en la primera quota).

INSCRIPCIONS:

Contactant amb l’Aula Balear de Gestalt al 971 729 948 · 600 53 75 39 · info@aulabaleardegestalt.com

LLOC:

NAU ESCOLA