Aquest curs 2016-17 encetem el nostre programa de formació amb un curs que per a nosaltres és cabdal. Es tracta del curs d’Introducció a l’Educació Viva, una formació del CRAEV (Centre de Recerca i Assessorament d’Educació Viva) imporatit per Jordi Mateu Zorita.

Estem treballant en el disseny d’un programa més extens de formació que us presentarem ben aviat. Us podem avançar que es tractaran aspectes relacionats amb l’educació com ara el disseny d’ambients i materials, el tractament de l’art, educació i psicoanàlisi, estructura d’un dia a dia en el context d’una escola viva i l’enfocament sistèmic.

Aquestes formacions estan dirigides tant a mestres com a pares i mares que desitgin apropar-se o conèixer més sobre aquesta manera de fer, d’estar i d’acompanyar als infants.

CURS D’INTRODUCCIÓ A L’EDUCACIÓ VIVA

DATES I HORARIS:
11 d’octubre de 16 a 20.30 h
12 d’octubre de 9 a 14.00 i de 16 a 20.30 h

LLOC:
NAU Escola
C/ Josep Antoni de Cabanyes, 8. 07011 Palma

PREU:
10% de descompte per a famílies NAU

PERFIL DEL FORMADOR:
Jordi Mateu Zorita és mestre de primària des de 1990, psicomotricista i graduat en psicolingüística, ha treballat a diferents escoles de diferents països amb infants de diverses edats.

Des de fa 13 anys es dedica també a la formació del professorat i a l’assessorament de centres, primer com assessor del Departament d’Educació i actualment a través del CRAEV. L’any  2014 va fundar un projecte propi d’Educació Viva a Sant Cebrià de Valllata.

És membre coordinador del CRAEV (Centre De Recerca i Assessorament d’ Educació Viva), membre fundador del CAIEV (Centre d’Assessorament i Investigació d’Educació Viva) i del la XELL (Xarxa d’Educació Lliure) i ha participat en el reconegut documental La educación prohibida.

PROGRAMA:

LES BASES DE L’EDUCACIÓ VIVA
L’educació viva no és cap mètode pedagògic, sinó bàsicament una actitud d’acompanyar i tenir cura de les necessitats vitals dels infants. El primer bloc del curs està destinat a compartir les bases d’aquesta mirada envers la infància i els processos de vida.

Fonaments de l’educació viva

• Bases psicopedagògiques i socials de l’educació viva
• Etapes del desenvolupament infantil
• L’acompanyament de l’adult