Com bé sabeu, a Nau Escola les arts hi són ben presents, tant a educació infantil com a educació primària. Reivindiquem el paper de les arts com una de les àrees imprescindibles a desenvolupar conjuntament amb les altres àrees presents dins el currículum escolar.

Les persones necessitem espais on expressar-nos sense judicis, fer-ho a partir de múltiples llenguatges, de manera oberta, lliure i creativa, en companyia o en solitud, de manera col·laborativa o individualment.

Al nostre ambient d’art observem com els infants connecten amb la seva creativitat, de vegades amb un silenci tranquil i serè, d’altres amb converses plenes d’entusiasme que dibuixen nous projectes a l’horitzó.

A través de l’experimentació i manipulació amb diferents elements i materials es desperten tots els nostres sentits, sabem que gràcies al nostre sistema sensorial aprenem a llegir les qualitats de l’entorn i del món que ens envolta.

Com diu Elliot W. Eisner, el llenguatge, els números, la música, la dansa, les arts plàstiques, són formes de representació que es manifesten de diferents maneres.

Els mitjans expressius ens serveixen per a transmetre les concepcions creades en l’experiencia individual, fent possible compartir el nostre coneixement privat.

Les qualitats úniques i expressives de cada llenguatge fan que, en alguns casos, sigui més apropiat fer servir paraules i en altres imatges, música o fins i tot el mateix cos, tot depèn d’allò que volem expressar.

Així doncs; per què no oferir a l’infant un ampli ventall de recursos i llenguatges per afavorir la seva expressió?

Des de l’escola i dins el nostre rol de docents hem de revisar la nostra pràctica constantment, i també hem de revisar la nostra relació amb les arts, les manifestacions culturals i  els nostres mecanismes d’expressió. Transitem per diferents llenguatges expressius? Oferim als infants exemples diversos d’expressió i representació? O tendim a fer-ho a través dels llenguatges convencionals de sempre? i nosaltres, com adults i adultes, ens permetem experimentar amb l’art i la creativitat?

Com bé diu Malaguzzi metafòricament, existeixen cent llenguatges. A Nau Escola treballem per sostenir una reflexió constant afavorint l’aparició de llenguatges diversos i generant un espai per inventar-ne de nous.

Les arts es converteixen en grans aliades fins al punt de possibilitar personalitzar cada manifestació individual i col·lectiva, fent-la única. Fent visible les nostres individualitats, les nostres diferències i similituds, així com, la riquesa del col·lectiu.