DESTINATARIS I OBJECTIUS

El curs intensiu d’educació viva mòdul I està destinat a mestres, educadors/es, famílies i persones implicades en tasques educatives que desitgen ampliar la seva experiència en els àmbits de:

L’aprenentatge autònom i vivencial,
L’acompanyament emocional dels infants
El cultiu de les relacions des d’un enfocament amorós i sistèmic.
La formació pretén també oferir recursos i estratègies per a la creació d’entorns educatius respectuosos amb els processos de vida.

EIXOS DE LA FORMACIÓ

Formació vivencial
El curs té un enfocament vivencial. Partim de dinàmiques grupals i d’experimentació amb els materials concrets per a posteriorment reflexionar sobre aquestes vivències.

Formació teòrica
Cada sessió incorpora també la presentació de fonaments teòrics i conceptuals. A través del campus virtual, els assistents disposen prèviament de materials de lectura i d’aprofundiment sobre els fonaments de cada tema.

Anàlisi de situacions
Els assistents poden aportar situacions i casos que estan vivint amb els infants per tal que els formadors comparteixin la seva experiència i impressions sobre les situacions.

Materials, experiències i recursos
A més de l’experimentació directa, durant les sessions i a través del campus virtual, formadors i participants comparteixen informació sobre materials, recursos i experiències educatives.

CONTINGUTS DEL CURS

El curs està dividit en 5 sessions

1.  Fonaments de l’educació viva
Bases psicopedagògiques i socials de l’educació viva
Necessitats vitals
Tipus d’acompanyament de l’adult

2.  L’actitud de l’educador/a
Actituds bàsiques en l’acompanyament
Criteris de les intervencions que enforteixen
Límits, conflictes i comunicació
L’acompanyament emocional

3.  La relació amb les famílies
L’enfocament sistèmic
Els ordres de l’amor en les relacions
L’acompanyament al creixement de les famílies

4. L’aprenentatge autònom i vivencial als ambients
L’aprenentatge autònom
Models d’escoles i d’organització dels espais en un entorn d’educació viva
Creació d’Ambients, recursos i materials

5.  Estructures pedagògiques
Modalitat d’activitats en una escola viva:  projectes, petites investigacions, tallers, temps de grup, tutories, assemblees, etc.
Observació, documentació, avaluació i informes.

HORARI i PREU

El curs es desenvolupa durant 5 tardes entre setmana, de dilluns 12 a divendres 16 de novembre de 17.30 a 20.30 h.
El preu del curs intensiu mòdul I és de 150 euros.

INSCRIPCIONS:

Les inscripcions i el pagament es fa a través de la pàgina del CAIEV.
Per accedir a aquesta formació s’abona una reserva de 50€ que després es descompta del preu del mòdul. Aquesta matrícula et converteix en amic del CAIEV durant un any i ofereix els avantatges que podeu consultar aquí.

LLOC:

NAU ESCOLA