El passat mes de setembre vàrem tenir de nou el gran privilegi de tenir entre nosaltres a un gran formador i millor persona per parlar i reflexionar sobre l’educació respectuosa. En Jordi Mateu tornava a ser a Nau Escola!

IMAG7837En Jordi Mateu és mestre, psicomotricista i graduat en psicolingüística amb una àmplia experiència com a docent i moltes hores de formació, reflexió i investigació que li permeten apropar i compartir la seva mirada envers l’educació amb projectes com ara el nostre. Estam molt satisfets amb les seves visites i sempre ens quedam amb ganes de més!

En concret, aquest segon mòdul es centrà en com impartir i treballar  els continguts propis del currículum, sobretot aquells que ens seran profitosos per la nostra vida, i la importància de l’aprenentatge autònom i vivencial a partir de l’experiència amb materials concrets i de com acompanyar tots aquests processos.

IMAG7819No resulta tan senzill com sembla. I es que els mestres sovint pensam que tenim totes les eines necessàries perquè els infants aprenguin i entenguin allò que els volem transmetre. Però realment existeixen infinitat de recursos, estratègies i materials que encara desconeixem degut a la falta d’informació que ens arriba, a la poca experimentació que nosaltres mateixos hem viscut envers uns materials que faciliten els processos de comprensió i interiorització de molts continguts i, per desgràcia, sovint per una acomodació i acceptació a uns models que es duen fent servir molts d’anys i que resulten ineficaços i moltes vegades poc adients per acompanyar els infants en aquest treball d’aprenentatge que fan de manera constant.

L’escola no és, o no hauria de ser sols,  llibres de text,  pissarres i guixos, programacions tancades i rígides, correccions en bolígraf vermell, qualificacions numèriques… Hi ha molt més que aportar! Un gran ventall de recursos i materials que en Jordi, en aquell cap de setmana tan profitós, ens va apropar i ens va deixar manipular.PicMonkey Collage

No és tasca d’un dia, ni de mesos, ni d’anys… es tracta de ser conscient d’aquest punt i de treballar i formar-nos per fer possible un canvi que és evident que es necessari.

Reflexionem, estem oberts a crítiques constructives, a aprendre coses noves i sobretot a tornar a la nostra infància i posar-nos a jugar ambtota mena de materials…

Si els infants aprenen a través del joc, perquè no podem provar-ho els adults?

PicMonkey Collage2